Cantina Vito A 2 Minuti di Distanza dalla Riserva Naturale dello Zingaro

Send to a friend

From $66 / night



Hide Property Details Description from the owner

  • 2 bedrooms
  • 3 bathrooms
  • Sleeps 4
  • House

Bedrooms: 2

Bathrooms: 3

Sleeps: 4

Type: House

Cantina Vito A 2 Minuti di Distanza dalla Riserva Naturale dello Zingaro

Cantina Vito” made ​​in the cellar floor of Villa Anna, where during the summer, thanks to the particular type of apartment and the quality of materials used, making it one of the most sought homes at Scopello area, as it provides during the summer period, a high thermal insulation and is also perfectly without the use of air conditioning. The accommodation was made up of a living room with kitchen fully equipped, one bedroom with 2 single beds with orthopedic mattresses, a double bedroom which has a window tipe “the mouth of the wolf”, and a bathroom with shower cabin, while outside there is a veranda very special carved into the rock ...Read more

About the owner

vincenzo s.

  • Response rate 50%
  • Response time Within a day
  • Calendar updated 2 months ago
  • Overall rating
    4.0 / 5.0 based on 2 reviews

Map

Cantina Vito A 2 Minuti di Distanza dalla Riserva Naturale dello Zingaro
Scopello, Sicily, Italy

Restaurant Icon Restaurants Attraction Icon Attractions Property Icon Nearby Rentals

Additional Location Information

Descrizione sul luogo dove si trova Cantina Vito :

Una rupe rossa che guarda ad Oriente, affacciata sul golfo: qui sorge l' antico borgo di Scopello (dal GrecoSkopelòs: scoglio) a pochi kilomeri dalla cittadina di Castellammare del Golfo, in provincia di Trapani. Un baglio seicentesco (dall' arabo bahal: cortile). circondato da poche case addossate, una piazzetta lastricata, un abbaveratoio di pietra. Alta, si erge la torre Bennistra (XVI sec.) che sovrasta la verde vallata. Più su, verso la vertigine di monte Sparagio (1200mt), il bosco di Scopello, un tempo dimora di cervi, lupi e cinghiali, ricorda le battute di caccia di Ferdinando III di Borbone, che lo elesse a rango di riserva reale. Teatro di vicende storiche, Scopello e il suo territorio sono avvolte da un alone di mistero alimentato dalle leggende e dai racconti dei vecchi del paese. Un' atmosfera accattivante, coinvolgente, come l'ospitalità e la disponibilità degli scopellesi. La cucina tradizionale a base di pesce, le specialità gastronomiche della civiltà agricola, le ceramiche di scuola locale, le rassegne ele manifestazioni culturali, la possibilità di alloggiare in comode case e in confortevoli pensioni, offrono ai visitatori l' opportunità di trascorrere uno straordinario soggiorno, in cui natura e cultura gareggiano indimenticabilmente. Da tanti anni méta di turisti provenienti da tutte le parti d' Italia e d' Europa per la superlativa bellezza dei suoi litorali rocciosi e dei fondali marini, recentemente Scopello è stata ancor di più rivalutata grazie alla sua vicinanza con la Riserva Naturale dello Zingaro, quest' ultima di notevole interesse naturalistico.

More About This Location

Beach or lakeside relaxation, Mountain nearby, Waterfront

Availability

Amenities

What Past Guests Are Saying

Have you stayed here? Write a review

Have you stayed here?

This rental is awaiting reviews from past guests. Help out travelers and the owner by being the first to write a review!